Färdiga program

443A1309-fardigaprogram

Foto: Viveka Österman

Sanningen är att om du inte planerar din träning så kommer du inte att få några bra slutresultat. Att göra samma övningar vecka efter vecka med samma reps- och setintervaller kommer du inte att utmana din kropp så pass mycket att det leder till någon förändring. Har du någon plan för din träning eller dyker du bara upp på gymmet och tränar lite på måfå? Har du bestämt dig men inte vet riktigt hur du ska komma igång och hur du ska genomföra detta?

Till dig har jag nu tagit fram en tolv-veckorsplan med fyra olika faser för att du ska nå dina mål och skaffa dig en grym fitness!

Masterplan för gym – 12 veckor

Varje fas har olika teman och kommer att utmana din kropp i alla tre plan, de kommer att utmana dig med progressiv träning där du ska öka dina vikter inom varje fas. Varje fas är olik den föregående för att chocka/överraska kroppen med olika reps-, set- och vilointervaller. Jag blandar det bästa från de bästa coacherna.

Till vissa som har mer tid över så adderar jag till lite extra uthållighet och intervallträning om det finns behov.
Självklart så kan du köpa till ett matchande kostupplägg om du menar allvar med din satsning och känner att du inte har koll på den biten. Om du vill få riktigt grymma resultat av detta program vad gäller din kroppskomposition så behöver du även ha en bra kostplan.

Självklart får du tydliga förklaringar och bilder till alla övningar!

Tveka inte att kontakta mig så ordnar vi med betalningen och sedan mailar jag PDF-filerna till dig.

Fyra faser
  • Första fasen består av en stryrkefas med tre helkroppspass per vecka under två till tre veckor. Totalt sett fyra olika pass.
  • Andra fasen består av en fettförbränningsfas med cirkelliknande styrketräning som kickar igång ämnesomsättningen och fettförbränningen. Även denna fas består av tre helkroppspass per vecka. Totalt sett fem olika pass som du varierar mellan under två till tre veckor.
  • Tredje fasen består av en byggarfas, hypertrofi, med fyra splittade pass per vecka. För tjejer har jag modifierat denna fas så att den passar era vanligaste mål, utan att bulka på er onödig vikt. Denna fas är fyra veckor lång
  • Fjärde fasen blandar både uthållighet och andra styrkekvalitéer för att bli så allround som möjligt. Denna fas består av fyra olika helkroppspass som du varvar och kör tre gånger per vecka. Denna fas är fyra veckor lång.
Tidigare erfarenhet

Observera att detta program kräver att du har en grundträningsvana och att du är bekant med de flesta basövningarna som marklyft, benböj, pressövningar, dragövningar mm. Programmet är ruskigt kul att köra då det hela tiden utmanar din kropp med hopp, tunga lyft, funktionell träning och säkert en hel del nya roliga övningar både för din kropp och knopp. Jag har döpt programmet till ”Masterplan” och har testat liknande program både med mina PT-klienter och med en hel del distanskunder över hela Sverige.

Pris
Masterplan för gym – 12 veckor – 990 kr
Eventuell uppföljning inför varje fas via telefon/Skype/mail, 30 min – 300 kr
Mailsupport under hela tolv-veckorsprogrammet, 60 min – 600 kr

Masterplan för hemmet – 2 x 5 veckor

För er som har svårt att ta er till gymmet (småbarnsföräldrar, arbetsnarkomaner, mm) så har jag nu tagit fram ett hemmaprogram fördelat på två fem-vekors faser. Du tränar fyra pass per vecka fördelat på två styrke- och två intervall-/förbränningspass. Du behöver TRX-band eller liknade, hantlar och/eller kettlebells för att genomföra detta fullt ut. Passen tar circa 45 minuter att genomföra. Till detta program får du även bilder på alla övningar!

Pris
Masterplan för hemmet – 950 kr / fas